SRS Mobile App

4) SRS MOBILE APPS

Aplikasi / App : SRS MOBILE APPS HANYA UNTUK HP Android . Iphone tidak boleh menggunakan aplikasi ini. Download daripada PlayStore. ( PERLU webpassword utk masuk. Sila tukar web password di web neracagemilang.com terlebih dahulu ).

Selepas download dan install SRS MOBILE APPS. Anda akan lihat laman berwarna hijau. Anda perlu Klik *"MAIN SERVER"*dan isi perkataan neracagemilang (tiada space/ruang)

- Seterusnya tekan connect to server dan anda akan dibawa ke :-


- Taip no tel yang didaftarkan dengan Biz Top Up NGSB (No Tone Plus / Tone Excel)

- Taip webpassword (password yang dihantar melalui sms selepas anda jadi agent Top Up NGSB. Jika anda telah tukar password di web. Sila gunakan password baru tersebut. Jika belum tukar, sila tukar di neracagemilang.com terlebih dahulu (Peringatan : Password dan TAC adalah berlainan).

- Klik Login

Cara-Cara Jual TopUp Melalui SRS MOBILE APPS

Masuk/Login sahaja anda akan lihat page ini :-


Klik Telco yang anda perlu topup. Ikut arahan seterusnya.


Menu dipisahkan kpd :-


Top Up = Page pertama apabila anda masuk. Untuk topup direct ke hp pelanggan atau hp anda sendiri

TopUp International = Jual TopUp international seperti TopUp Indon (Pulsa Indon) dan negara2 lain.

Pin = Sama seperti Kad TopUp Gores dan TopUp yang di 7Eleven (kertas bercetak 16 digit pin). Pelanggan akan terima 16 digit pin. Boleh diprint melalui PRINTER MOBILE yang dijual berasingan. Jika tiada printer, pelanggan akan dapat pin terus melalui sms. Isikan nombor tel pelanggan diruang yang disediakan.

Bil = Pembayaran bil telco seperti Bil Digi, Bil Maxis dan Bil2 Utiliti (TNB, SYABAS,ASTRO). Boleh print resit melalui PRINTER yang dijual berasingan.

Sign Up - Register Downline TONE PLUS anda dengan Biz Top Up NGSB. 

My Account - Claim E-Wallet (Minima bank-In RM100 keatas). Check transaksi berjaya atau tidak dan sebagainya dalam menu ini.



Untuk pendaftaran Agent TopUp. Pastikan anda sendiri sudah telah didaftarkan oleh upline anda dahulu. Tambah modal E-Wallet. Seterusnya ikut format diatas utk pendaftaran. Jangan lupa angka 6 dihadapan nombor tel tone plus downline anda...

PERINGATAN : JGN LUPA LETAK TPA. NAMA YANG TIADA TPA YANG SAH. AKAN DI BEKUKAN (BLOCK). KAMI AKAN CHECK SETIAP MINGGU. DAN SILA SENTIASA UPDATE APPS/PRODUCTS ANDA DI :-


P/S : SRS MOBILE APPS hanya boleh di Install di H/P Android. Anda hanya boleh daftarkan downline anda menggunakan SRS MOBILE APPS